fredag 23. januar 2009

A long time ago!

Heei igjen, etter lang pause med skriving! I det siste har det vært veldig travelt så det er dette som er grunnen til at jeg ikke har fått skrevet på lenge. Den siste uken har gått til øving med West Side Story som faktisk skal ha premiere i Seljord i morgen! Det er helt sykt! Gleder meg veldig men jeg vet at gruerfølelsene kommer snart om ikke lenge. Men det kommer også til å bli veldig gøy. Hele uken har jeg tilbrakt min tid på folkehøgskole i Seljord. Så jeg har virkelig fått kjenne hvordan det føles. Egentlig er det ganske koselig faktisk! Lørdagen som var, var det duket opp for nyttårsball hvor vi var så heldige å bli invitert av skolen. Det ble dansing og god mat! :) Og nok en gang fikk jeg annledningen til å ha på meg ballkjolen min. Vi danset limbo, kostedansen ( som de kalte det), altså hvor man danser med en partner og når noen slipper kosten må man bytte partner, og ikke minst ballongdansen. Det vekket virkelig opp barndomsminner og det var veldig gøy å være med på noe som dette også. Til og med musikken skulle man tro stammet fra Seljord, nemlig felespilling!


I dag har vi fått sove leeenge! Var innmari deilig. Hele uken har blitt brukt til å stå opp tidlig og gå gjennom musikalen to ganger. Men i dag slipper vi det for senere blir det generalprøven som står på spill! Hvor vi får sponsorer og folkehøgskole elever som publikum. Blir spennende og se hvordan dette går. Egentlig håper jeg det går dritt dårlig for da kommer alle til å bli mye mer skjerpa i morgen.


Kort fortalt handler musikalen om et gjengopprøri New York sine gater mellom Amerikanerne kalt Jetter og Porto Ricorene kalt Sharks. Jeg er da en jettejente også noen ganger jettgutt. Tilbake til historien forelsker Maria som er shark og Tony som er jett med hverandre. Dette blir det masse uroligheter om. Teateret er en ordentlig kjørlighetshistorie men den endrer desverre ganske trist. Filmen ble gitt ut i 1961 og regissøren er Jerome RobbinsRobert Wise Forfatteren er Jerome Robbins og konponisten er Arthur Laurents. Filmen har mye fin musikk, men handlingen er så som så. Det er også mye bra dansing. Jeg vil derfor si at teater versjonen er mye bedre.Så hvis noen føler for å komme og se, dra til Telemark og riv dere løs med hete takter :)


Her er datoene for forestillingen

Premiere:

Lørdag 24. Januar kl. 19.00 Seljord


Søndag 25. Januar kl. 19.00 Seljord


Søndag 1. Februar kl. 19.00 Skien


Lørdag 7. Februar kl. 19.00 Bø




Men nå må jeg gå, tid for eksklusiv middag på folekhøgskolen i Seljord.

Ønsk meg lykke til i kveld!
Ha en fin helg :) Vi blogges!


Ingen kommentarer: