lørdag 3. januar 2009

Så var jula over for denne gang...

Jula er ferdig, nyttår er ferdig og snart begynner skolen igjen med nye muligheter.. Juleferien har vært superfin og jeg har storkost meg.. Hatt familie på besøk, vært med venner, jobbet litt, sett masse film, gjort ting jeg ellers ikke får tid til og egentlig fått gjort alt det jeg har ønsket meg å gjøre! Selve Julekvelden startet med julestrømpe og et pledd imens jeg kikket på Tre nøtter til askepott. Etter dette var det tid for julegrøt med hele familien, Onkel og tante, søskenbarn og mine kjære besteforeldre. :) Og gjett hva? Jeg fikk mandelen i år også! Egentlig ingen bombe, vi har en sånn fin tradisjon her på Lundtveit om at alle barn skal få mandel i grøten, som da etterfølger med en marzipangris. Mmm! Men da Julenissen hadde gitt alle barna godteripose bortsett fra meg må jeg innrømme jeg følte meg litt trist! Er alltid stas og få den med alt mulig oppi.. Men nå har jeg blitt større og da er det bare noe jeg må innse, det har jo absolutt sine fordeler også. Julemiddagen smakte som alltid like godt, og ennå erger jeg meg over at jeg kasta meg over maten med det første og ble så mett at jeg ikke klarte å forsyne meg mer enn en gang. Etter middagen var det klart for pakkene, Ååå jeg fikk så masse fint! Masse utstyr til trening og sånt, men jeg likte det veldig godt og det kunne ikke ha falt bedre i smak! Og Christina fikk også nye slalomski.. :) I Romjula har jeg jobbet en del men også hatt besøk av mine kjære bestemor. Vært så koselig, bortsett fra at hun begynner å bli smålig glemsk, og det er mildt sagt. Jeg kan nesten ikke telle når jeg tenker meg om hvor mange ganger hun har spurt meg om de samme tingene om igjen og om igjen.. Som; Men du Christina hvor mye tjener du på jobben da? Jamen, du Christina hvor mye tjener du egentlig? Er akkurat som ett lite barn igjen enda hun er ikke mer enn 70 år, så det er i grunn litt bekymrende tidlig! Men uansett er hun en utrolig omtenksom og skjønn dame som ikke vil noen vondt! Nyttårsaften ble feiret på et lokale i Lundecity med alle vennene mine. Var utrolig morsomt og samles på den måten og jeg storkoste meg hele kvelden. Nå sitter jeg og tenker på ferien som har gått altfor fort! Og i morgen er det siste dagen jeg kan virkelig sove lenge, noe jeg skal virkelig nyte selvom det er en pappastemme langt inn i hodet somsier at jeg burde ha lagt meg for lengst og begynne å stå opp litt tidligere.. Men jeg lærer aldri, det kan jeg selv innrømme! Mine andre tanker går allerede til sommeren, for nå er det helt klart at jeg og min venninne drar til USA cost to cost på språkreise.. Jeg bare gleder meg sååå utorlig masse.. :) Det blir veldig veldig veldig gøy! Legger ut en liste som er dag for dag hvor vi reiser rundt til sommeren.. Og vi skal også innom 15 stater i hele USA, det er ganske spenstig..

Day 1: Los Angeles (hotel) - Check in and welcome
Day 2: Anaheim - Disneyland (included). Orientation
Day 3: Las Vegas (hotel) - Explore Vegas. Limo tour (optional)
Day 4: Grand Canyon - Drive to Canyon. Helicopter flight (optional)
Day 5: Grand Canyon - Free day to hike or relax
Day 6: Monument Valley - Jeep tour (optional)
Day 7: Mesa Verde - Visit Indian ruins
Day 8: Santa Fe - Explore downtown Santa Fe
Day 9: Carlsband Caverns - Included cave tour
Day 10: San Antonio - Drive through New Mexico & Texas
Day 11: San Antonio - Visit the Alamo
Day 12: New Orleans (hotel) - Long drive
Day 13: New Orleans (hotel) - Explore the city. Swamp tour (optional)
Day 14: Alabama - The "deep south"
Day 15: Tennessee - Morning rafting (optional)
Day 16: Washington DC - Travel to the Nation`s Capital & night tour
Day 17: Washington DC - Full day sightseeing & shopping
Day 18: New Jersey - Morning in DC, drive to New Jersey
Day 19: New York City (hotel) - NYC, transport at own cost in city
Day 20: Depart Home - Transfer to the airport

Noe som frister? ;)


Men nå skriker nesten pappastemmen min om at jeg må hoppe til køys, så da får jeg bare ønske alle GODT NYTTÅR selvom det er litt sent, men skriver jo heller ikke før nå!

See you guys, blogges!

1 kommentar:

Ine Kristin sa...

SV: tusen takk for det ;-) Godt nyttår til deg også.